T4- Tévedés, Titok, Türelem, Teljesség.

HIV, ahogy én él(t)em meg.

HIV, ahogy én él(t)em meg.

lépések

2022. április 14. - javier mendez

 

Elég rosszak lettek az eredményeim, a százalékom legalábbis rosszabb a múltkorinál. Volt már ennyire rossz, sőt talán kicsit rosszabb is, de az utolsó három elég magas volt.

Bencének sokkal magasabb most is, mint általában.

Egy pár órát aggodalmaskodtam miatta, kicsit talán drámáztam is, de hamar lecsengett bennem. Ebben is fejlődtem. Ha fejlődésnek lehet hívni, hogy leszarok dolgokat. Egyszerűen nincs energiám ezen is aggódni. Képtelen vagyok rá. Megszoktam, elfogadtam.

Elfogadtam? Valószínű nem, de lépésről lépésre túlélek s a lépesek is egyre ritkábbak, hiszen nyolchavonta ha van vérvétel.

A laboromban is vannak dolgok, amik kilengenek, foglalkoztam vele egy pár órát, de aztán elengedtem azt is. Ezek az értékek mindig is kilengtek, persze, van olyan is, ami most rosszabb. Azt is tudom, hogy ezeket összefüggésében kell nézni, figyelembe véve, hogy gyógyszert szedek, stb. Azzal is tisztában vagyok, hogy a Lászlóban csak akkor szólnának, ha már a végét járnám, és sejteném, hogy valami gáz van.

Bence is volt mostanában bent, neki csak receptet adtak, és a kezébe nyomták a múltkori vérképét offline formában is, amit már letöltött az EESZT-ből. Kérdezte, hogy mik ezek az elmozdulások (hasonlóak, mint nekem, talán jobbak kicsivel), mire utalhat ez, meg az.

Klári nővér közölte, hogy ők nem hematológusok, és ha érdekli (érdekli!), hogy mitől lehet ez, akkor keresse fel a háziorvosát, majd ő kielemzi, és utánamegy a dolgoknak.

Nem hittem a fülemnek, mikor Bence ezt mesélte.

Hogy mi van?

Nem várom el a nővértől, hogy kielemezzen egy komplex vérképet, úgy, hogy az állapotommal sincs tisztában (mellesleg az orvos se), de az azért elvárható lenne, hogy az orvossal egy évben egyszer öt percet beszélhessek. KI tudom erőszakolni, ha nagyon akarom, lehet, hogy órákat kell várni rá, és semmi értelme az egésznek, mert nem mond semmit, meg sem vizsgál, akkor meg minek. Ha elmondanák, hogy az a három vagy négy érték a gyógyszertől emelkedik vagy csökken, akkor lehet, hogy a beteg megnyugszik. Tudom, ez nem cél. Persze, az Internetről némi infóhoz jutottam, és sok esetben tényleg lehet a gyógyszer bizonyos értékek elmozdulásának felelőse, de ezt miért a netről kell összeguberálnom?

Menjek a háziorvoshoz, aki még ha tudja is az állapotom (nálam pont tudja, de tartok tőle a legtöbb esetben nem), nem infektológus, nem látja egészében a dolgokat, nem ismeri a gyógyszeremet, elölről kellene kezdeni mindent. Ennek mi értelme van?

Pár éve van ez amúgy, hogy minden beutalót a háziorvos ad, a László már semmit. Előtte még az ő beutalójukkal lehetett tüdőszűrésre menni, most már nem vonódnak bele ilyesmibe, így magánba járok. Átadom a helyet a szegényebbeknek, én pedig duplán fizetem az egészségbiztosítást, ha nem triplán. Befoghatom a szám, mert cserébe gyógyszert kapok, be is fogom.

Múltkor Bencének és nekem is mondták azonban a koleszterin emelkedést. Arra mindig kitérnek, másra nem. Egyikünk sem szedi a felírt gyógyszereket, mi máshogy számolunk a határértékekkel kapcsolatban. Lehet, hogy eljön annak is az ideje, de nem most.

Ha nem muszáj nem szedek gyógyszert. Mindig ilyen voltam, anyám is, és erre megkaptam az élettől, hogy életem végéig gyógyszert kell szednem. Kevésbé tragikus amúgy, mint ahogy hangzik. Nagyon sokan szednek gyógyszert életül végéig más okokból is.

Amúgy én magam is elkenem azzal az egész „dolgot” (még mindig dolognak hívom), hogy jópofizok Klárival, jófejkedem, vagyis túlkompenzálok. Azért, hogy csélcsap meleg vagyok?

Egy felelőtlen valaki, akinek most a hibájáért bizonyos időszakonként jelenése van az ambulancián? Nem tudom, minek tűnhetek, de valószínű ott bent senki nem foglalkozik a sztorinkkal. Valószínű akaratlanul is hallanak életutakat, maguktól nem kérdeznének rá.

Bár Klári nővér elejtett egy „Hogy vagy?” -ot, de az csak egy kósza formalitás volt. Amúgy ő megnyugtat, állandóságot képvisel, mint Mária, aki évek óta nincs. Utána lett gépezet az egész, vele volt még lelke a folyamatnak.

Annyit feleltem Klári kérdésére, aki a kérdőjelet akkor tette ki a mondat végére, amikor már leült velem szemben a székre, hogy vért vegyen, hogy örülök, hogy végre tavasz van.

„Jajj, igen!”- sóhajtott a nővér és szúrt. Mélyről jövő sóhaja egészen a negyedik ampulláig tartott. Arra gondolt, miközben a tűn tartotta tekintetét, hogy milyen szép is lehet ilyenkor egy mezőn. Pipacsok, egy hintaágy, egy jó könyv... Úristen, idejét sem tudja mikor olvasott utoljára, pedig hogy szeret. Elolvas cikkeket a betegek által ottfelejtett magazinokból, de az nem az igazi. Szóval pipacsok. Kis szél, lengedeznek a szirmok, a könyv lapjai egy pillanatra megrezegnek. Klári felnéz, a mozdulat és a szél együttes játéka miatt haja homlokára tapad.

Mindenhol pipacsok, szirmaik a szél karjaiban ringatóznak..

Az új asszisztens kinyitotta az ablakot. „Meg lehet dögleni.” – szuszogta, amitől Klári visszatért a valóságba. „Szorítsd!”- nyomta rá a vattát a szúrás helyére, kinézett az ablakon, de csak a kórház másik épületét látta. Sehol egy pipacs.

Kértem időpontot, csak receptre, valamit még aranyoskodtam, aztán mentem a gyógyszertárba, ahol miután végig álltam a sort, kiderült, hogy csak délután lesz gyógyszer.
Bence másnap ment, gondolta kiváltja. Mondtam neki, tuti meghatalmazás kell, ezek nagyon drága gyógyszerek, nem fognak bárkinek kiadni egymilliónyi gyógyszert bemondásra.

Pedig de! Elvitte a személyimet, és kiadták. Amúgy maszkban lehetne én is (ott kell maszk), szóval mindegy, lényeg, hogy megvan, most négy hónapig nem kell mennem.

Nyáron, mikor megyek, valószínű arról fogunk beszélni, hogy elviselhetetlen meleg van.

Akkor Klári gondolatban az olasz tengerparton lesz, én pedig a következő lépésemből érkezem épp földre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hivsztori.blog.hu/api/trackback/id/tr417808301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyuladék 2022.04.15. 08:36:01

Jól van, alakul ez! Egyre jobban hasonlítasz a korábbi önmagadra, kezdesz visszazökkenni a stílusodba. Nagyon vártam már, hogy megint kicsit elkalandozz! Szerettem a pipacsokat. :) Olyan sok (rossz) dolog történt veled mostanában, hogy az írásaidból szinte teljesen eltűnt a vidámság, humor, az a báj, amit annyira szerettem. Az utazások a hiányoznak. Nyilván, mert nem utazol te sem. :(
Pár éve hónapokig jártam naponta a Lászlóba a legjobb barátomat támogatni és már akkor éreztem, hogy bárhogy is alakul a dolog, ez örök emlék lesz. Tudtam, hogy sosem fogom elfelejteni az épületeket, amikben "vendégeskedett" és azt sem, mikor nekünk kellett vérvételre mennünk oda. Nagyon furcsa érzés az, borzasztóan feszült dolog ott várakozni, próbálni belesimulni a falba, nehogy valaki felismerjen. Bár én egészen más okból mentem, mint az átlag látogató, mégis örökre beívódott.
Biztosan meg lehet szokni, bármihez lehet alkalmazkodni,de engem az is felkavar mindig, mikor nálad olvasok róla. Csak úgy ugrálnak elő az emlékek a sötét zugokból, pedig nagyon igyekeztem jól eltemetni mindent,ami azzal kapcsolatos. Én kis önkínzó meg ide járok hozzad, pedig tudom, hogy időnként előkerül a téma és akkor ez lesz. Lehetne, hogy többé nem olvaslak és akkor emlékezni sem kell, de meg tudom én azt tenni, hogy ne akarjak rólad/rólatok hallani? Hát nem! Mindig nagyon várom, hogy jelentkezz! Drukkolok, hogy jöjjenek most már a jó dolgok is, hogy legyen miről írni, hogy ne nyomasszon az élet, hogy elkalandozhass megint! :)

javier mendez 2022.04.15. 09:47:34

@Nyuladék: köszönöm. Fel sem tűnt, hogy nem vagyok vidám annyira, még ha rossz dolgok is történnek. Sajnos a jót kevésbé írja meg az ember, legalábbis én.
Sajnos lesz még rossz, amit nem írtam meg, persze jó is, de erőt veszek magamon és belemerülök, hogy megírjam.
Uatzás sok volt, sok van, bár nem annyi, mint korábban, ezek megírásával is tartozom. Igyekszem utolérni magam, és rendszeresen írni, ha más miatt nem, miattad biztos.
Köszönöm, hogy akarsz tudni rólam még mindig. :)

Nyuladék 2022.04.16. 19:09:26

@javier mendez: Igen, szeretnék még rólad és Bencéről hallani!
Gondolom, ismered a Harcosok klubját. Abban mondja Edward Norton Brad Pittnek a repülőn, hogy ő a "messze legérdekesebb barát-adag" (mint az egykortyos szájvíz). Te is ilyen vagy nekem! Nem vagyunk napi kapcsolatban, tulajdonképpen kb. semmilyenben sem, de az ismeretlen ismerőseim közül te vagy a legfontosabb. Hozzád ragaszkodom a leginkább. :) úgyhogy ne tűnj el, számítok rád továbbra is! :) Boldog nyulat mindkettőtöknek!
süti beállítások módosítása