T4- Tévedés, Titok, Türelem, Teljesség.

HIV, ahogy én él(t)em meg.

HIV, ahogy én él(t)em meg.

aktuális

2021. augusztus 02. - javier mendez

 

Nagyon régen írtam, pedig elég sok minden történt, de valahogy nem voltam képes írni.

Lehet, hogy elfogyott a lendület, és abban sem vagyok biztos, hogy bárkit érdekel még a történetem.

Ma eljött a szokásos vérvétel napja. Mostanában nem készítem ki magam azzal, hogy hajnalban kelek, még akkor sem, ha délelőtt lehet, hogy többen vannak, bár ez nem kiszámítható.

Csak két kisebb pánikreakcióm volt útközben, de próbáltam elterelni a gondolataimat, és csak menni.

Olyan, mintha nem is velem történne ez az egész, de tudom, ha felidézem az elmúlt több, mint tizenegy évet, mikor megyek a Lászlóba, egyből elkap a pánik.

Legalább annyira, ha nem jobban izgulok a sima vérképem miatt, mint az immunrendszerem állapotával kapcsolatban. Mindig van eltérés, igaz, nem tragikus, bár ennek megállapításában nem sok információm van, leginkább az Internetről tájékozódom, keresem a magyarázatokat, és bízom benne, hogy ha nagy gond lenne, akkor szólnak.

Ezúttal tömegközlekedtem, nincs is annyira közel a kórház, és nem mertem megkockáztatni, hogy bepánikoljak útközben.

Persze, már sokkal jobban megy, mint előtte, közel sem vagyok ideges annyira, de nyugodt sem.

Mikor feltéptem az ajtót körülbelül nyolcan voltak a kis váróban, oldalra kellett leülnöm, amit nem is nagyon bántam, nem kell senkivel szembenéznem.

Elengedhetném már ezt a hülyeséget, hogy ki lát, ki mit gondol, mert aki velem szemben ül ugyanazt gondolhatja, ugyanezért aggódhat.

Szóval beléptem, húztam egy sorszámot, és vártam.

Viszonylag gyorsan ment, öten voltak előttem vérvételre, közben másokat is behívtak recept és egyéb ügyek miatt.

A nővér nem találta, hogy ma kellene mennem, kérdezte, hol van a kis papír, amit múltkor, négy hónappal ezelőtt adott.

Mondtam, hogy azt kidobtam, megkaptam, átírtam a telefonomba és kuka. Nem gondolom, hogy egy kis cetlit őrizgetnem kellene.

Elfogadta, és levette a vért. Kaptam új időpontot novemberre, addig elvileg nyugtom van.

Mindig ez a cél: legyen egy kis nyugtom, minél kevesebbet kelljen gondolni erre az egészre, becsukhassam a szemem, eltereljem a gondolataim erről az egészről, azt hihessem, minden rendben van, olyan ember vagyok, mint a többiek.

Miközben vártam a receptre, már nem voltak sokan, és fel is oldódtam annyira, hogy mások szemébe is képes voltam belenézni.

Volt egy srác, akin látszott, hogy nagyon az elején van, mintha magamat láttam volna, olyan ideges volt, hogy nem is tudtam ránézni, mert azonnal átragadt volna a feszültsége.

Sajnáltam.

Biztos jól jött volna neki egy -két bátorító szó, és lehet, hogy meg is tudtam volna neki adni, ha nem ebben a közegben találkozunk.

Sokat gondolkoztam azon, milyen jó lenne, ha nem félnék a stigmáktól, fel tudnám vállalni ezt az egészet, és tudnék másokon segíteni, tanácsot adni.

Abban is bízom, hogy van olyan, aki az írásaimat olvasva más megvilágításban látja az akkor kilátástalannak hitt helyzetét.

Akkor már megérte, ha létezik ilyen ember, legalább egy.

Gondolataimból Klári nővér térített vissza a valóságba, kész a recept.

Behívott, átadta, kellemes nyarat kívántam neki, remélve, nem kell találkoznunk addig.

Vírusra mondta, hogy hetek, amire elkészül, mondtam, tudom, nem is nagyon nézem, abból indulok ki, hogy nincs.

A T4 számmal kapcsolatban pedig tájékoztatott, hogy most csak százalék lesz, a darabot ők számolják. Nem értettem, hogy ez pontosan mit takar, de nem is foglalkozom vele, mert a % a pontosabb, ha az jó, akkor minden rendben. A darabszám változhat, sok mindentől függ.

Gyógyszereim kiváltottam, vissza kell még mennem, mert az egyikből nem volt annyi, mint amennyit felírtak, mivel négy havit kapok egyszerre, hogy ne kelljen minden hónapban berohangálnom a patikába. Mindegy, lesz még egy köröm a héten, de legalább nem kell csak a gyógyszertárig elmennem.

Hazaértem, és felmentem az eeszt-re, ahol mostanában a vérképet lehet megnézni.

Milyen jó, hogy nem kell telefonálnom, idegesen jegyzetelnem, hanem ott van minden.

Megint vannak olyan értékek, amik a normál tartományon kívül esnek, de a múltkorihoz viszonyítva a többség kicsit jobb.

Remegő kézzel nyomtam meg a nyomtatás gombot, magam elé vettem az elmúlt két vérvétel eredményeit, és a számok mellé jegyzetelve próbáltam kielemezni őket.

Az eltérő értékeket megnéztem a neten, mi lehet az oka, és addig keresgéltem, amíg nem láttam olyan lehetséges magyarázatot, ahol nem egy súlyos betegséget írtak lehetséges oknak.

Kicsit megnyugodtam, lehetne rosszabb is. Persze, jobb is. Gondolom, de tényleg magamat diagnosztizálom ilyenkor.

Már csak a T4 eredményeket várom, ami az immunrendszerem állapotát jelöli.

Ezen túl igyekszem nem foglalkozni vele, mert örülök, hogy eljutottam erre a szintre, hogy nem pörgetem magam bele, csak annyira, amennyire szükséges.

Várok és reménykedem, hogy ha már ilyen szar lapot húztam tizenegy évvel ezelőtt, akkor legalább szerencsés legyek a szerencsétlenségben.

Ámen.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hivsztori.blog.hu/api/trackback/id/tr9916646936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CPB 2021.08.02. 17:20:04

Szia!
A CD4 eredményedet, mint darabszámot Te is ki tudod számolni a labor lelet alapján. A Helper-T limfocita arány az érett T-sejt populációban rovatnál találod a CD4 %-os arányát, amely általában 20% felett elfogadható. A vérképből olvasd ki Lymphocyta (abszolut) értéket (a referenciatartomány 1.5-4.0 G/l között van). Ezt az értéket szorozd meg a %-kal, és a kapott összeget szorozd meg 10-zel, máris megkapod a CD4 sejtszám értékét. Általában még kell a referenciatartomány alapján igazítani az értéket, de ebbe azért se mennék bele, mert kissé bonyolultabb és általában úgyis magasabb érték jön ki, mint a fent számolt eredmény.
Példa: Helper T-limfocita arány: 28%, Lymphocita (abszolut) 2.5 G/l. 2.5-ször 28, szorozva 10-zel az 700, tehát ez bőven jó eredmény. Ha végiggondolod, azért elég a % mérése is, ugyanis ha a Lymphocita (abszolut) értéke a normál referenciatartományban van, és ha a % is 20 felett van, kapásból magasabb a CD4 sejtszám is. Ha csak az alsó határokat nézzük: 1.5 G/l és 20% esetén a CD4 sejtszám 300-ra jön ki, ami ugyan nem magas, viszont határérték alatti vírusnál kielégítő eredményt jelent. Ha esetleg elakadtál, akkor küldd át az értékeket, és kiszámolom. Egyébként az USA-ban 500 feletti CD4 sejtszámnál már nem is mérnek többször immunológiai értékeket (a régóta gyógyszert szedőknél), mert az már azt a szintet mutatja, hogy a beteg immunrendszere olyan, mint egy egészségesé, fontosabb azt ismerni, hogy a betartott gyógyszerszedéssel határérték alatt van-e az eredmény. Remélem, tudtam segíteni.

javier mendez 2021.08.02. 20:02:56

@CPB: wow! nagyon köszönöm, kicsit számolgattam is, azt hiszem, mindent értek.
Köszönöm a segítséget, hasznos volt, és azt is hogy olvasol.

Nyuladék 2021.08.12. 07:16:31

Engem érdekel! A mobilom böngészőjében meg vannak nyitva a kedvenc oldalaim, amikre minden reggel ránézek. Köztük vagy!
Hónapok óta vártam, hogy előkerülj. Reméltem, hogy semmi gond nincs, csak utazol és nem volt még időd/kedved megírni. Lám, megvagy még! Úgy tűnik, hogy minden rendben van, már csak arra várok, hogy kiderüljön, hogy merre jártál. :)

Sínentúli 2021.08.14. 01:49:17

Igen, olvasunk. Írjad!

javier mendez 2021.08.14. 19:17:03

@Nyuladék: köszönöm, akkor össze kell szednem magam.. sok gondolatom van, csak nehéz rendszerezni. Köszi hogy még mindig olvasol!

javier mendez 2021.08.14. 19:17:38

@Sínentúli: Köszönöm, igyekszem megfelelni :)
Köszönöm hogy olvasol!
süti beállítások módosítása