T4- Tévedés, Titok, Türelem, Teljesség.

HIV, ahogy én él(t)em meg.

HIV, ahogy én él(t)em meg.

kattogás

2017. december 02. - javier mendez

 

Megijedtem. Újra. Olyan, mintha megint egy hosszú álomból érbredtem volna, amiből egyszercsak felriadtam. Kerek öt hónapja vagyok tudatában a betegségemnek. Mivel elhesegetem magamtól az érzést is, azonnal, ahogy jelentkezik, így minden ilyen jellegű gondolat és felismerés felemészt és hatalmas erővel tör rám.

Beléptem az iwiw-re, ahova csak néhány hetente szoktam. Arra is gondoltam, hogy törlöm magam, úgysem használom, de meghagytam. Levettem a képem és csak van. Hirtelen ötlettől vezérelve megnéztem Ádám adatlapját. Ő is minimalizálta jelenlétét a közösségi oldalon és csak egy fotó van fent, ahol éppen a new yorki Szabadság szobor előtt áll. Nagyon szeretem azt a képet! Bevillant, hogy mikor elmondtam neki a dolgot és megkérdeztem, hogy mikor volt utoljára szűrésen, zavartan azt válaszolta, hogy nem tudja, körülbelül fél éve.

Eszembe jutott, hogy olvastam, hogy most (talán júniusban) törölte el az Egyesült Államok azt a rendeletet, ami vagy húsz éve, az AIDS kirobbanása után született, miszerint HÍV pozitívak nem léphetnek be az ország területére. Emlékszem is, hogy mikor voltam néhányszor a Mária utcában szűrésen, láttam, hogy az ajtóra ki van függesztve az USA-ba való beutazásról szóló rendelet és az, hogy ennek feltétele egy fényképpel ellátott negítív teszt. Akkor nem is gondoltam ebbe bele, nem készültem az Államokba és nem volt semmi esély arra, hogy ez engem érintsen. (Belátom naív kijelentés volt, még gondolatban is.) Sokat gondolkoztam a napokban, hogy mennyire szeretnék New Yorkba menni, annyi jót hallottam róla, biztos nagyon szeretném. Még jegyeket is néztem, talán december vagy május. A tél és a tavasz is fergeteges lehet a városban. Tehát megláttam a képet, amin Ádám mögött ott van a Szabadság szobor teljes magasságában. Hiretelen eszembe jutott a rendelet és az, hogy amikor ő volt az Államokban, akkor még érvényben volt a tilalom.

Szóval elvileg elutazása előtt el kellett mennie tesztet csináltatni, gondolom maxiumum egy hónappal korábban, hogy érvényes legyen és engedélyt kapjon a beutazáshoz. Július elején ismerkedtünk meg (vagy augusztus?) aznap, mikor hazajött Amerikából. Tehát ha előtte volt teszten, ami negatív lett (máskülönben nem engedték volna be az országba), akkor vagy utazása során vagy közvetlenül előtte vagy miközben velem volt fertőződhetett meg.

Ez két dolgot jelenthet, vagy én fertőztem meg vagy a fentiek közül valamelyik eset áll fent. Sokkal közelebb kerültem az igazsághoz. Pfff.

Azonban nem értem, hogy mikor rákérdeztem az előző tesztjének időpontjára miért nem vágta rá, hogy nyáron volt, hiszen elutazott. Nem kevés papírmunkával jár az USA-ba való beutazás, beleértve a hitelesített, fotóval ellátott HÍV teszt, gondolom ez azért benne marad az ember fejében alig több, mint fél év után is. Azt kellett volna mondania, hogy "Nem értem, hiszen Amerika előtt voltam teszten, akkor negatív lett, utána azonnal elutaztam, majd mikor hazajöttem reggel, este már veled találkoztam, azóta együtt vagyunk / voltunk, tehat csak tőled jöhetett." Nem vádlón, csak racionálisan. Én sem vadlón írom ezt, csak könyebb lenne, ha tudnám. Semmi jelentősége, de azt hiszem könnyebb lenne. Amit írt nekem abban sincs erre semmilyen utalás, csak valami nyári esetről, amikor fogproblémákkal tetézett orális szex volt és talán ez lehetett az oka. De ha ez Amerika előtt volt (márpedig igen), akkor utána ezt követnie kellett egy tesztnek, amiről egy szó sem esett. Magának bizonygatta volna, hogy nem történt semmi, amit persze nekem küldött el, tisztázva előttem is a helyzetet?

Nem tudom, de most kicsit úgy tunik, mintha magánnyomozót játszanék, mert újra feléledt bennem a kérdes, hogy mi történhetett. Nem változtat semmin, de szeretném tudni. Ha én voltam (ami nem tudom, hogy deríthető ki, akkor is szeretnék a szemébe nézni és ha ő akkor is ezt szeretném. Nem azért mert valakinek "el kell vinnie a balhét", csak lezárásnak jól esne. Volt egy rövid idő, amikor elkönyveltem, hogy tole jott, meggyöztem magam és a körülöttem lévő emberek is, összeraktuk racionálisan és egyértelműen kiderült számomra, hogy mi történt. Most pedig nem tudom elképzelni, hogy ő lehetett, pláne az Amerikás történet függvényében, ami azt bizonyítja, hogy vagy kint vagy Olszországban, miközben én vártam, történt a dolog. Láttam akkor a romeon, de nem hiszem el, hogy megcsalt. Egyszerűen nem lehet! Vártam itthon, nem csalhatott meg! Ha meg nem én, akkor meg elég kevés az esély arra, hogy pont kiderül ez a dolog egy korábbi partneremről, és ennek hatására elmegyek tesztre és tessék-lássék. Kiderül, de nem amiatt, aki miatt elmentem, hanem csak úgy. Ennyire erős jel nem létezik vagy ha igen, akkor határozottan félek.

Ezután keresgettem a neten este a témára, nagyon félve, csak úgy érintőlegesen. Mintha a szakadék szélére merészkednék, de nem merek közelebb menni, mert félek, hogy leesek és elnyel a mélység. Amennyire érdeklődve nézegettem a témában mindent az elején és akartam róla beszélni, úgy zárkozom most be és a legkisebb említés is elsöprő hatást vált ki belőlem. Nem akarok hallani se róla, hiszen "minden rendben van." Olvastam, hogy Ofra Haza énekesnő valószínű AIDS-ben halt meg, legyengült immunrendszerével elkapott egy tüdőgyulladást és meghalt. 2000-ben! Nem a nyolcvanas években, hanem 10 éve, amikor elvileg már nem halnak meg emberek ebben a betegségben. Találtam még néhány ismert művészt, akik nemrég haltak meg egy olyan betegségben, amiben nem lehet, hiszen príma gyógyszerek vannak és olyan az egész, mint egy cukorbetegség. Igen, látom! Ofra Haza és a többiek is a XXI. században csak véletlenül haltak meg egy kezelhető betegségben.

Ma rosszul lettem. Nem tudom miért, mintha nagyon leesett volna a vérnyomásom. Elsötptült minden és hirtelen kiesett a tér magam körül. Levonszoltam magam a közértbe, hogy azonnal szerezzek valami édeset. Nem tudom, hogy jutottam le, de sikerült és jobban lettem fél órán belül. Biztos meleg is van, meg fáradt is vagyok és kimerült, de persze ilyenkor eszembe jut a szervezetemben mozgolódó (egyáltalán mozognak ezek?) százezer körüli vírus, ami az immunrendszeremet támadja minden másodpercben. Azt, aminek megléte miatt nem halok bele egy náthába. 

Rettegek. Megint. Elhesegetem. Minden rendben.

Minden!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hivsztori.blog.hu/api/trackback/id/tr6513410965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása